Søk
  • Oddmund

Overgang til e-faktura 2.0

Oppdatert: 11. mar.

Vi trenger at du logger inn på mine sider på altibox.no og sjekker at kundeinformasjonen vi har på deg stemmer.

I forbindelse med at bankene nå oppdaterer betalingsløsningene sine til e-faktura 2.0, «Ja takk til alle», har en del av kundene våre mistet den e-fakturaavtalen som de allerede hadde.

Det viser seg at mye av fakturainformasjonen vi har hatt liggende, ikke har vært oppdatert eller korrekt. Dette har fungert fint med den e-fakturaløsningen som har vært til nå (e-faktura 1.0).

E-faktura 2.0 stiller større krav til at det vi har registrert av kundeinformasjon om deg må samsvare med det som du har registrert i nettbanken din. Noen ting, slik som fødselsdato, navn og adresse, har vi kunnet oppdatere til de rette fakturamottakerfeltene. Andre felt som skal være så korrekte som mulig, slik som e-postadresse og telefonnummer, er vanskelig for oss. I tillegg vil det variere om kunder har mellomnavn som de bruker eller ikke.


  • Kunder som kun har hatt e-faktura tidligere må selv legge faktura til betaling.

  • De av våre kunder som har avtalegiro vil automatisk bli trukket korrekt til forfall, men må opprette ny e-fakturaavtale.


Alle våre kunder har tilgang til mine sider på www.altibox.no, innlogging er bekreftet e-postadresse.

Her kan du sjekke og oppdatere faktura eller kontaktinformasjon, samt finne fakturakopi dersom du trenger det.

Om du ikke får betalt faktura til forfall, som er 16.03.22, vil du etter 7 dager motta en purresms. Denne inneholder nødvendig informasjon for å gjennomføre betaling.

Vår kontortid er 08 – 15:30, du når oss på post@hardangernett.no eller 53650770. Vi hjelper deg hvis du har noen spørsmål rundt dette.